Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Základní škola Na Dědině s.r.o. |
|
provoz školy od 12. 4. 2021 |
|
Vypracoval: |
Mgr. Pavel Houška, ředitel školy |
Vnitřní předpis nabývá platnosti dne: |
12. 4. 2021 |
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k omezení provozu ve školách a školských zařízeních a 1. fázi rozvolnění umožňuje osobní přítomnost na vzdělávání nově od 12. 4. 2021
V základních školách
Ve školních družinách a školních klubech dětem a žákům, kteří se mohou účastnit prezenční výuky podle tohoto mimořádného opatření, a to za podmínky, že v oddělení nebo skupině jsou přítomni děti nebo žáci pouze z jedné neměnné třídy prezenční výuky.
Homogenita tříd a skupin je povinná s výjimkou skupinové konzultace povolené na základních školách.
Z epidemiologického pohledu je zásadní zejména pravidelné větrání vnitřních prostor – v délce alespoň 5 minut během přestávek a zároveň jednou uprostřed každé vyučovací hodiny (viz vliv cirkulace vzduchu https://bit.ly/3pl4JwY).
Zpěv jako součást vzdělávání je povolen pouze v případě oborů středního a vyššího odborného vzdělávání a studijních programů vysokých škol, ve kterých je zpěv stěžejní součástí rámcového nebo akreditovaného vzdělávacího nebo studijního programu, a to za osobní přítomnosti nejvýše 6 žáků nebo studentů v místnosti.
Po návratu žáků do škol je třeba pravidelně začleňovat pohybové aktivity směřující k podpoře zdraví během každodenního režimu ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Mezi základní možnosti podpory pohybových aktivit a rozvoje pohybových dovedností žáků i v období pandemie patří především propagace aktivní dopravy do školy, aktivní využívání přestávek, zařazování pohybových chvilek do všech předmětů a výuka v přírodě.
Mimořádné opatření Ministerstva zdravotnictví k ochraně dýchacích cest (žáci ve škole musí mít roušku splňující standardy MO MZd). Tímto mimořádným opatřením Ministerstva zdravotnictví je stanovena povinnost nošení roušek ve školách tak, že:
Zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit respirátory po celou dobu pobytu ve škole
Testování
Povinné neinvazivní testování pro ZŠ: – antigenní testování 2x týdně (Testy Singclean- příbalový leták a rychlý návod- viz. příloha č.1 a 2) – první test vždy 1. den prezenční výuky v daném týdnu – testování neprobíhá v případě individuálních konzultací, výuky 1 na 1 a individuálních poradenských služeb |
Frekvence testování - PO, ČT, v případě nepřítomnosti ihned po návratu
- Pedagogičtí pracovníci a pověření zaměstnanci (viz příloha č.3) dohlédnou samoodběr ve stanovené dny na pracovišti a výsledek testu oznámí zaměstnavateli, který jej zanese do evidence.
- Pokud se některý žák, student nebo zaměstnanec nebude moci zúčastnit testování v určený den, je nutné jej otestovat v první den jeho přítomnosti. Dále pokračuje dle rozvrhu testování s ostatními.
- testování v 8:00 – 8:30
- v případě skupinových konzultací testování v den konzultace
Po každém testování bude provedena dezinfekce ploch, které přišly do styku s testem a testovací sadou. Dezinfekci provede pracovnice Petra Ondrová, popř. Monika Kaya.
Použité testy a testovací materiál bude zlikvidován dle metodického sdělení Ministerstva životního prostředí viz. příloha č. 4. Likvidaci provede pracovnice školy Renata Přichystalová
Evidence - nejpozději v den provedení do aplikace CodivFormsAp
Prostory pro testování:
• Testování probíhá v učebně či jiných prostorách školského zařízení s možností větrání.
• Pro každého testovaného je třeba zajistit místo k sezení a odkládací plochu (lavice, stoleček apod.).
• Vždy je nutné dodržet rozestup mezi testovanými alespoň 1,5 metru.
• V případě testování dětí a žáků s asistencí 3. osoby, která není zaměstnancem školy, je nutné v maximální míře zajistit oddělení těchto osob od ostatního personálu, dětí a žáků, kteří nejsou součástí testované skupiny. Zároveň musí být dodrženy rozestupy mezi dvojicemi (testovaný + asistující) 1,5 metru, např. redukcí počtu testovaných v testované skupině. Každá asistující osoba má po celou dobu přítomnosti ve škole nasazený respirátor a dodržuje všechna hygienická opatření.
Podmínky pro testování, vybavení v testovací místnosti
Zařízení školního stravování
Při provozu školního stravování je nezbytné dodržet:
Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky a respirátory, s výjimkou doby konzumace stravy.
-Příbory jsou baleny zvlášť do ubrousku. Talíře na polévku a příbory rozdává a polévku žákům nalévá ten, kdo má dohled v jídelně.
Nádobí se myje v myčce při teplotě min 60 °C.
Svačiny jsou vydávány v 10:30 hod. a 14:15 hod.
Čas výdeje obědů je v 12:30 hod.
Úklid prostor školy a dezinfekce
Při běžném denním úklidu je nejméně jednou denně používán přípravek pro dezinfekci povrchů Anti-COVID. Je používán na pracovní plochy, jídelní stoly, kliky od dveří, zábradlí.
Před šatnou a jídelnou - výdejnou jsou k dispozici přípravky na dezinfekci rukou, ty jsou také v každé třídě a na záchodech.
Škola je vybavena:
Za úklid prostor školy odpovídá paní Tamara Jelínková.
Přílohy
Příloha č.1- příbalový leták k testům Singclean - Příloha 1 _ Nástup 12.4._test_singclean (1)
Příloha č.2- rychlý návod k testům Singclean - Příloha 2_Nástup 12.4._rychlý návod testovani
Příloha č.3- pověření dohledem nad nezletilými žáky - Příloha 3_Pověření dohledem nad nezletilými žáky
Příloha č.4- Metodické sdělení Ministerstva životního prostředí k zařazení odpadu z antigenních testů - Příloha 4_Nástup 12.4._nakládání s odpadem
V Ostrožské Nové Vsi, dne 9. 4. 2021