Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Tvoříme prostor pro děti tak, aby je učení opravdu bavilo.
Posláním školy je tvořit bezpečné a radostné místo pro všechny, kteří se v ní učí a kteří v ní pracují. V každém okamžiku jsme upřímným respektujícím místem ve vzájemné podpoře a spolupráci.
Mgr. Pavel Houška | ředitel školy
učitel - rodič - dítě - komunita
prostředky
zahradní slavnosti
tripartitní setkávání
ples Dědiny
rodičovské kavárny
nadační fond Dědiny
novoroční Dědina
individualita a integrita
prostředky
vnitřní motivace
řešení konfliktů
sebereflexe
intervizní práce
kariérové poradenství
individuální přístup
integrita
svobodné a vlídné organizace
prostředky
bezpečné prostředí
klima třídy
respektující přístup
práce se sociálními
kompetencemi
za své učení a svůj život
prostředky
práce s chybou
kritické myšlení
formativní hodnocení
responzivní výuka
sebehodnocení
zpětná vazba
ve všech úrovních
prostředky
společné kruhy a diskuze
práce s klimatem třídy
aktivní naslouchání
přátelství
expediční dny
věková propustnost
projektově badatelská výuka
Pedagogové sami žijí to, o co usilujeme u dětí. Proto je vztah učitel – dítě respektující, partnerský a podporující, bez hrozeb a trestů.
Rodiče jsou pro školu zásadním partnerem, proto vytváříme maximálně otevřené prostředí pro komunikaci a hledáme společná řešení u vzdělávání konkrétního dítěte. Rodiče jsou pravidelně informovány o pokroku dítěte, účastní se školních akcí a dostávají zpětnou vazbu na tripartitních setkání.
Pravidla společného fungování vytvářejí děti s učiteli. To, jak máme nastavené hranice, je tedy společná dohoda, kterou všichni respektují, protože se na ni podíleli.
U nás najdete fajn místo, kde se děti cítí bezpečně a radostně. Děti jsou v maximální míře venku, ať už o přestávkách či ve venkovní výuce.
Pro děti je přirozené, že se učí spolupracovat, navzájem se podporovat a dokáží být jeden druhému inspirací. Usilujeme o postupné předávání zodpovědnosti za své učení dítěti, stejně tak je vedeme k umění řešení konfliktů.
Děti učíme pracovat s kritickým myšlením. Děti se místo biflování nazpaměť učí o problému přemýšlet, utváří si vlastní názor, který si dokáží obhájit. Chybu bereme jako ohromnou příležitost se zlepšit a objevit věci nové.
Přátelské a bezpečné prostředí, na partnerský přístup u všech zúčastněných. Důležitá je pro nás osobní a profesní kvalita lidí v týmu a také poskytovaných služeb.