Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Podívejte se na aktuální AKCE, které připravujeme. Více informací ZDE.
Tvoříme prostor pro děti tak, aby je učení opravdu bavilo.
Posláním školy je tvořit bezpečné a radostné místo pro všechny, kteří se v ní učí a kteří v ní pracují. V každém okamžiku jsme upřímným respektujícím místem ve vzájemné podpoře a spolupráci.
Mgr. Pavel Houška | ředitel školy
učitel - rodič - dítě - komunita
prostředky
zahradní slavnosti
tripartitní setkávání
ples Dědiny
rodičovské kavárny
nadační fond Dědiny
novoroční Dědina
individualita a integrita
prostředky
vnitřní motivace
řešení konfliktů
sebereflexe
intervizní práce
kariérové poradenství
individuální přístup
integrita
svobodné a vlídné organizace
prostředky
bezpečné prostředí
klima třídy
respektující přístup
práce se sociálními
kompetencemi
za své učení a svůj život
prostředky
práce s chybou
kritické myšlení
formativní hodnocení
responzivní výuka
sebehodnocení
zpětná vazba
ve všech úrovních
prostředky
společné kruhy a diskuze
práce s klimatem třídy
aktivní naslouchání
přátelství
expediční dny
věková propustnost
projektově badatelská výuka
Pedagogové sami žijí to, o co usilujeme u dětí. Proto je vztah učitel – dítě respektující, partnerský a podporující, bez hrozeb a trestů.
Rodiče jsou pro školu zásadním partnerem, proto vytváříme maximálně otevřené prostředí pro komunikaci a hledáme společná řešení u vzdělávání konkrétního dítěte. Rodiče jsou pravidelně informováni o pokroku dítěte, účastní se školních akcí a dostávají zpětnou vazbu na tripartitních setkáních.
Pravidla společného fungování vytvářejí děti s učiteli. To, jak máme nastavené hranice, je tedy společná dohoda, kterou všichni respektují, protože se na ní podíleli.
U nás najdete fajn místo, kde se děti cítí bezpečně a radostně. Děti jsou v maximální míře venku, ať už o přestávkách, či ve venkovní výuce.
Pro děti je přirozené, že se učí spolupracovat, navzájem se podporovat a dokáží být jeden druhému inspirací. Usilujeme o postupné předávání zodpovědnosti za své učení dítěti, stejně tak je vedeme k umění řešení konfliktů.
Děti učíme pracovat s kritickým myšlením. Děti se místo biflování nazpaměť učí o problému přemýšlet, utváří si vlastní názor, který si dokáží obhájit. Chybu bereme jako ohromnou příležitost se zlepšit a objevit věci nové.
přátelské a bezpečné prostředí, na partnerský přístup u všech zúčastněných. Důležitá je pro nás osobní a profesní kvalita lidí v týmu a také poskytovaných služeb.
Angličtinu vyučujeme v souladu s mezinárodními standardy. Zaměřujeme se na rozvoj všech čtyř dovedností – poslech, čtení, psaní, komunikace. Klademe důraz na komunikační dovednosti dětí, anglický jazyk vyučujeme už od první třídy, do hodin na nižším stupni dochází rodilá mluvčí. Rádi posouváme ve znalosti angličtiny nejen děti, ale i průvodce a snažíme se hledat cesty, které k tomu přirozeně vedou.
ERASMUS+
Už druhým rokem si díky akreditovanému projektu Erasmus+ rozšiřujeme obzory, poznáváme jiné kultury a vzdělávací systémy! Trénujeme schopnost komunikace v angličtině!
Projekt se netýká jen mobilit dětí, navštěvují nás odborníci ze zahraničí, naši průvodci mají možnost se inspirovat výukou v zahraničí a účastní se odborných kurzů, které nám pomáhají posouvat výuku zase o kousek dál!
Více o našich zkušenostech zde.
PŘÍPRAVA NA CAMBRIDGESKÉ ZKOUŠKY
Dětem v rámci běžných hodin anglického jazyka realizujeme testování úrovně podle CEFR a možnost vyzkoušet si Cambridgeské zkoušky nanečisto. V letošním roce jsme se rozhodli posunout tento koncept o kousek dál a stali jsme se Přípravným centrem Cambridgeských zkoušek. Nově tak budou děti moci navštěvovat odpolední kurzy AJ, odpovídající jejich jazykovým znalostem a postupně se s průvodci připravovat na vykonání Cambridge zkoušky. Na zkoušku jsme v březnu registrovali první zájemce.
Více info zde.
DOBROVOLNÍCI ZE ZAHRANIČÍ
Od loňského roku jsme součástí projektu WorkAway, který nabízí možnost přizvat si do výuky rodilého mluvčího. Naším prvním dobrovolníkem se stal Dan Peng z Kanady – všestranně nadaný a empatický člověk, který do naší školy neuvěřitelně rychle zapadl. Zaujal nás svým poutavým vyprávěním o jeho životě, prezentacemi z cest, lekcí čínštiny a výtvarné výchovy.
Děti si díky Danovi ještě více uvědomily, že angličtina není jen školní předmět, ale živý jazyk, který budou moci v budoucnu využívat. Letos se do našeho týmu jako dobrovolník přidá v květnu rodilý mluvčí z Velké Británie.